ביטוח משכנתא – מידע כללי

מי מאיתנו לא חלם על רכישת דירה? מי מאיתנו לא חלם להיפטר מתשלומי שכ"ד חודשיים שמרוקנים את חשבון הבנק ומעלים כל פעם מחדש מחשבות מסוג "מדוע אני משקיע כל חודש בדירה שלא שייכת לי ? יכולתי להשקיע את הכסף הזה ברכישת דירה משלי". וכמובן, מעברי דירה. כמו שאמרים, "גם לאויבים לא אאחל".

אז הנה זה הגיע. לאחר שיחות ארוכות עם הזוג, משפחה, חברים, והשכנה מקומה למטה התקבלה ההחלטה. אחת ההחלטות החשובות בחייכם. החלטתם לרכוש דירה.

כל אדם מבוגר בארץ יודע שהמילה הנרדפת ל"רכישת דירה" היא "משכנתא".

מילה זאת מכניסה את רובנו לבהלה, אך יחד עם זאת זהו כלי להגשמת חלומנו, רכישת דירה המיוחלת. מיותר לציין שאכן מדובר באחד הדברים החשובים שיש לקחת בחשבון לאחר קבלת ההחלטה.

אך מה שלא פחות חשוב (אם לא יותר) זהו ביטוח ה משכנתא.

ביטוח משכנתא מתחלק ל 2 חלקים, ביטוח חיים וביטוח מבנה.

ביטוח מבנה מכסה מקרים שבהם נגרם כלשהו לדירה, ומשולם ע"י חברת הביטוח

לבנק ממנו נלקחה המשכנתא. במידה ויש עודף מסכום הכיסוי, מי שיקבל את היתרה זהו בעל המשכנתא. וכמובן כמו בכל חוזה גם בחוזה ביטוח זה יש סייגים שונים והגדרות שונות ל"נזק".

ביטוח חיים מיועד להגן על בעלי משכנתא המבוטחים במקרה של פטירה של אחד מהם. ללא ביטוח במקרה מצער כזה על הבן זוג הנותר נופל נטל כלכלי קשה (מלבד הנטל הנפשי), מפני שעליו יהיה לשלם את כל דמי המשכנתא, אשר היו אמורים להתחלק לשתי הכנסות ולא אחת. ביטוח משכנתא מכסה במקרה זה את דמי משכנתא העתידיים, ובן הזוג הנותר יהיה פטור מהמשך מתשלום המשכנתא.

ודבר נוסף : אם פעם ביטוח משכנתא היה ניתן לרכוש בצמוד למשכנתא עצמה (באותו בנק), כיום אין חובה כזו וניתן לרכוש את הביטוח מגורם אחר.

בעקבות כך נוצרה בשוק תחרות בין חברות ביטוח אשר מציעות ביטוחי משכנתא ודבר זה כמובן גרם לירידה במחירי הביטוחים.
אז מי שקיבל את ההחלטה המבורכת, עמכם המזל, אך דאגו לכסות את עצמכם ואת יקירכם באמצעות ביטוח משכנתא.

השאירו פרטים ונציג יחזור אליכם